Правила KOZAK RP | Закон "Про Збройні Сили України"

Олексій Міллер

Президент
Реєстрація
04.06.25
Повідомлення
41
Реакції
1
Бали
8
Дата реєстрації законопроекту: 04.06.2025

Рубрика законопроекту: Збройні Сили України

Суб'єкт законодавчої ініціативи: Президент

Ініціатор законодавчої ініціативи: Олексій Міллер


Суть законопроекту: Законопроект “Про Збройні Сили України"
Розділ 1: Функції Збройних Сил України
Стаття 1. Збройні Сили України - це військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності.
Стаття 2. Збройні Сили України забезпечують стримування збройної агресії проти України та відсіч їй, охорону повітряного простору держави та підводного простору у межах територіального моря України у випадках, визначених законом, беруть участь у заходах, спрямованих на боротьбу з тероризмом.
Стаття 3. З’єднання, військові частини і підрозділи Збройних Сил України відповідно до закону можуть залучатися до здійснення заходів безпеки та захисту критичної інфраструктури, здійснення заходів щодо поводження в особливий період, заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, організації та підтримання дій руху опору, проведення військових інформаційно-психологічних операцій, боротьби з тероризмом і піратством, заходів щодо здійснення захисту життя, здоров’я громадян та об’єктів (майна) державної власності за межами України, забезпечення їх безпеки та евакуації (повернення), посилення охорони державного кордону, захисту суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі та їх правового оформлення, забезпечення безпеки національного морського судноплавства України у відкритому морі чи в будь-якому місці поза межами юрисдикції будь-якої держави, заходів щодо запобігання розповсюдженню зброї масового ураження, протидії незаконним перевезенням зброї і наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів у відкритому морі, ліквідації надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, кризових ситуацій, надання військової допомоги іншим державам, а також брати участь у міжнародному військовому співробітництві, міжнародних антитерористичних, антипіратських та інших міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки на підставі міжнародних договорів України та в порядку і на умовах, визначених законодавством України.
Стаття 4. У період дії воєнного стану з’єднання, військові частини і підрозділи Збройних Сил України у визначеному законодавством України порядку можуть направлятися до інших держав та перебувати на території таких держав з метою здійснення заходів, пов’язаних із забезпеченням національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України, захисту її суверенітету та територіальної цілісності, а також реалізації права на самооборону.
Стаття 5. Збройні Сили України у сфері захисту критичної інфраструктури забезпечують організацію захисту військових об’єктів критичної інфраструктури Збройних Сил України від терористичних загроз, підготовку до застосування військ (сил) Збройних Сил України у разі вчинення терористичного акту в повітряному просторі або територіальному морі України, проведення заходів з підвищення рівня захищеності, усунення ризиків і загроз вибухопожежобезпеки арсеналів, баз та складів Збройних Сил України, виконання завдань з протиповітряного прикриття важливих об’єктів держави (критичної інфраструктури), перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України.
Стаття 6. Органи військового управління розвідки та військові частини розвідки Збройних Сил України, Сили спеціальних операцій Збройних Сил України відповідно до закону можуть залучатися до виконання розвідувальних завдань.
Стаття 7. Органи військового управління забезпечують неухильне додержання вимог Конституції України стосовно того, що Збройні Сили України не можуть бути використані для обмеження прав і свобод громадян або з метою повалення конституційного ладу, усунення органів державної влади чи перешкоджання їх діяльності.
Стаття 8. Ніякі надзвичайні обставини, накази чи розпорядження командирів і начальників не можуть бути підставою для будь-яких незаконних дій по відношенню до цивільного населення, його майна та навколишнього середовища. За віддання і виконання явно злочинного розпорядження чи наказу військовослужбовці несуть відповідальність згідно з законом.

Розділ 2: Право на застосування зброї та бойової техніки в мирний час та в особливий період
Стаття 9. З’єднання, військові частини, підрозділи і військовослужбовці, у тому числі чергові сили, Збройних Сил України в мирний час та в особливий період мають право застосовувати і використовувати зброю та бойову техніку для:
1) Відбиття ударів засобів повітряного та підводного нападу по важливих державних та воєнних об’єктах, безпосереднє прикриття яких здійснюється черговими силами.
2) Припинення порушення державного кордону України повітряними суднами збройних формувань інших держав, які не виконують команд (сигналів), що подаються черговими літаками-перехоплювачами (вертольотами), або застосовують зброю.
3) Припинення протиправних дій повітряних суден у повітряному просторі України, якщо вони використовуються з метою здійснення терористичного акту.
4) Примушення до посадки захоплених (викрадених) повітряних суден.
5) Забезпечення виконання покладених на Збройні Сили України завдань щодо відсічі можливої збройної агресії проти України, забезпечення недоторканності повітряного простору та підводного простору в межах територіального моря України.
6) Самозахисту в разі застосування зброї проти них або загрози такого застосування, а також у разі будь-яких дій, що можуть призвести до нанесення значних матеріальних збитків об’єктам, які прикриваються ними, за місцем дислокації чи в районі виконання завдань.
7) Відбиття піратських нападів на морські або повітряні судна та осіб, які перебувають на їх борту, захоплення піратських морських або повітряних суден, звільнення заручників, а також морських або повітряних суден, захоплених піратами, у відкритому морі чи в іншому місці поза межами юрисдикції будь-якої держави.
8) Забезпечення виконання покладених на з’єднання, військові частини і підрозділи Збройних Сил України завдань під час їх застосування в районі проведення антитерористичної операції, у разі вчинення терористичного акту в повітряному просторі або територіальному морі України.
9) Забезпечення захисту від терористичних посягань об’єктів та майна Збройних Сил України, зброї масового ураження, ракетної і стрілецької зброї, боєприпасів, вибухових та отруйних речовин, що перебувають у військових частинах або зберігаються у визначених місцях.
10) Забезпечення під час проведення антитерористичної операції виконання завдань щодо припинення діяльності незаконних воєнізованих або збройних формувань (груп), терористичних організацій, організованих груп та злочинних організацій, участі у затриманні осіб, а також для знешкодження осіб у випадках, коли їх дії реально загрожують життю та здоров’ю заручників, учасників антитерористичної операції або інших осіб.
11) Здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії.
Стаття 10. Під час залучення до виконання завдань з посилення охорони державного кордону та суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні з’єднання, військові частини, підрозділи і військовослужбовці Збройних Сил України мають право:
1) Зберігати, застосовувати і використовувати спеціальні засоби та зброю.
2) Зберігати, застосовувати і використовувати заходи примусу у випадках та порядку.
3) Застосування і використання зброї та бойової техніки допускається в разі, якщо інші заходи виявилися неефективними або застосування таких заходів є неможливим.
4) Здійснювати заходи, щодо мобілізації громадян в умовах введення надзвичайного, воєнного стану або стану війни.
Стаття 11. Правова основа діяльності Збройних Сил України
- Правовою основою діяльності Збройних Сил України є Конституція України, цей Закон, статут Збройних Сил України, інші закони України, акти Президента України, Кабінету Міністрів України, постанови, що регулюють відносини в оборонній сфері.

Розділ 3: Загальна структура, склад, організація та дислокація Збройних Сил України
Стаття 12. Структура Збройних Сил України
1) Збройні Сили України мають підрозділи створені командуванням ЗСУ.
Стаття 13. Чисельність Збройних Сил України
1) Чисельність Збройних Сил України затверджується Генералом ЗСУ та Міністром МО.
2) Працівники Міністерства оборони України затверджується Верховною Радою України.
Стаття 14. Комплектування Збройних Сил України
1) Особовий склад Збройних Сил України складається з військовослужбовців і працівників Збройних Сил України.
2) Окремі посади працівників Збройних Сил України можуть комплектуватися громадянами, які службу у порядку, визначеному законом.

Розділ 4: Керівництво Збройними Силами України та забезпечення їх діяльності
Стаття 15. Президент України - Верховний Головнокомандувач Збройних Сил України
1) Керівництво Збройними Силами України здійснює Президент України як Верховний Головнокомандувач Збройних Сил України.
Стаття 16. Керівництво Збройними Силами України
1) Міністр оборони України здійснює військово-політичне та адміністративне керівництво Збройними Силами України, а також інші повноваження, передбачені законодавством.
2) Головнокомандувач Збройних Сил України (Генерал ЗСУ) є найвищою військовою посадовою особою у Збройних Силах України.
3) Заступник головнокомандувача Збройних Сил України (Полковник ЗСУ) є найвищою військовою посадовою особою у Збройних Силах України.
4) Командири підрозділів Збройних Сил України є посадовою особою, який очолює певний підрозділ у Збройних Силах України.
Стаття 17. Повноваження Міністерства оборони України у сфері управління Збройними Силами України
1) Міністерство оборони України:
- Здійснює військово-політичне та адміністративне управління Збройними Силами України.
- Реалізує політику держави у Збройних Силах України, розробляє принципи їх будівництва, визначає напрями розвитку Збройних Сил України і підготовки.
- Забезпечує життєдіяльність Збройних Сил України, їх функціонування, бойову та мобілізаційну готовність, боєздатність, підготовку до виконання покладених на них завдань, застосування, комплектування особовим складом та його підготовку, постачання озброєння та військової техніки, підтримання справності, технічної придатності та модернізації зазначеного озброєння і техніки, матеріальних, фінансових, інших ресурсів та майна згідно з потребами.
- Провадить розвідувальну та інформаційно-аналітичну діяльність з метою забезпечення виконання завдань, які покладені на Збройні Сили України.
- Взаємодіє з органами державної влади та громадськими організаціями, контролює дотримання законодавства у Збройних Силах України.
- Розглядає звернення, здійснює прийом громадян з питань, що належать до компетенції Міністерства оборони України.

Розділ 5: Діяльність Збройних Сил України
Стаття 17. Збройні Сили України провадять свою діяльність на засадах
1) Вірності конституційному обов’язку та військовій присязі.
2) Верховенства права, законності та гуманності, поваги до людини, її конституційних прав і свобод.
3) Гласності, відкритості для демократичного цивільного контролю.
4) Поєднання єдиноначальності і колегіального розроблення найбільш важливих рішень.
5) Комплектування шляхом призову громадян на військову службу та прийняття на військову службу.
6) Постійної бойової та мобілізаційної готовності.
7) Збереження державної таємниці.
8) Виховання військовослужбовців на патріотичних, бойових традиціях Українського народу, додержання військової дисципліни.
Стаття 18. Основні складові діяльності Збройних Сил України - це підготовка Збройних Сил України до виконання покладених на них Конституцією України завдань, організація та забезпечення їх виконання, підтримання на належному рівні бойової і мобілізаційної готовності та боєздатності, виховна робота, збереження життя і здоров’я особового складу, цивільно-військове співробітництво, забезпечення законності та військової дисципліни у Збройних Силах України здійснюються органами військового управління, командирами і начальниками всіх рівнів відповідно до вимог Конституції України та законів України, інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері оборони.
Стаття 19. Мовою Збройних Сил України є державна мова (Українська).
Стаття 20. Фінансування Збройних Сил України здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
1) Фінансування Сил спеціальних операцій Збройних Сил України здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, які виділяються Міністерству оборони України окремим рядком на утримання Сил спеціальних операцій Збройних Сил України, а також інших джерел, передбачених законодавством.
2) Фінансування Збройних Сил України може здійснюватися додатково за рахунок благодійних пожертв фізичних та юридичних осіб у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Стаття 21. Держава забезпечує соціальний і правовий захист військовослужбовців, резервістів, які виконують обов’язки служби у військовому резерві, та військовозобов’язаних, призваних на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори, членів їх сімей, працівників Збройних Сил України, а також членів сімей військовослужбовців, резервістів та військовозобов’язаних, які загинули (померли), пропали безвісти, стали особами з інвалідністю під час виконання службових обов’язків або постраждали у полоні в ході бойових дій (війни), в умовах надзвичайного стану чи під час виконання службових обов’язків за межами України в порядку військового співробітництва або у складі національного контингенту чи національного персоналу у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки.
Стаття 22. Контроль і відповідальність за виконання цього Закону покладається на органи державної влади, передбачені законами України. Нагляд за додержанням законності у Збройних Силах України, цивільний демократичний контроль за діяльністю Збройних Сил України здійснюються відповідно до закону.
 

Статистика форуму

Теми
114
Повідомлення
129
Користувачі
34
Новий користувач
Дмитро Атрощенко

Хто переглядає цю тему (Усього: 1, Члени: 0, Гості: 1)

Зверху Знизу